همشهری آنلاین: ولادیمیر کرامنیک قهرمان جهان، غایب بزرگ پیکارهاى مکزیک.

اولین رویاروئى نامداران جهانى ورزش شطرنج درسال ۲۰۰۷ در دو مرحله گوناگون نخست درمکزیک و سپس دراسپانیا، به نتیجه خواهد رسید.

درحال حاضر در شهر”مورلیا” درمکزیک، هشت استاد بزرگ شطرنج جهان، سومین روز دیدارهاى خودرا پشت سرگذاشته‌اند. در میان آنان ”ماگنوس کارلسن” شرکت کننده ۱۶ ساله نروژی نیز به چشم می‌خورد، که براى اولین بار در بین بهترین‌هاى جهان جاى گرفته است.

از سوى دیگر اما ”ولادیمیر کرامنیک” استاد بزرگ ۳۱ ساله روسیه و دارنده مقام قهرمانى جهان، بعلت ازدواج خود در روزهاى گذشته، از شرکت در این مسابقات صرفنظر کرده است.

پیکارهاى مکزیک به مدت هفت روز ادامه داشته و شرکت‌کنندگان آن سپس در شهر ”آندولس” به مدت هشت روز دیگر، در برابرهم قرار خواهند گرفت.

پس از سه روز، در حال حاضر ”ویشواناتان آناند” از هند و ”واسیلى ایوانچوک” از اوکراین هر یک با کسب دو امتیاز، در جدول رده بندى مسابقات به چشم می‌خورند.  ”آناند” دردیدارسوم خود در برابر”کارلسن” از نروژ پس از ۴۰ حرکت موفق بود و از سوى دیگر ”ایوانچوک” در مقابل ”پتر سویدلر” از روسیه به نتیجه مساوى، رضایت داد.

”ایوانچوک” که هم امتیاز با ”آناند” پیشتاز جدول امتیازات است، قبلا در بین شرکت کنندگان ذخیره در این دوره از مسابقات جاى داشت و پس ازانصراف ”تیمور رجب اوف” از آذربایجان، به جاى وى در این مسابقات حضور یافت.

کد خبر 16360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز